De Cholesterol Hoax

Volgens Wikipedia is O’Neill bekend om het promoten van ongefundeerde en gevaarlijke stellingnames. Lijkt mij, dat je naar haar moet luisteren.

Barbara O’Neill
Born28 July 1953 (age 70)
NationalityAustralian
OccupationAlternative medicine promoter
Years active2004–2020
Known forDangerous and unsubstantiated alternative medicine claims

Barbera O’Neill spreekt:

Iemand die medicijnen heeft gestudeerd, vertelde me ooit: “Ik ben al 40 jaar voedingsdeskundige, dus ik ben 40 jaar geleden opgeleid aan de universiteit. En toen kregen we te horen dat een cholesterolgehalte van 300 en lager volkomen normaal was.”

Is het lichaam in die 40 jaar veranderd? Nee.

Dus zie je nu wat de medische wetenschap heeft gedaan? Ze hebben de niveaus verlaagd. Ze zeggen nu dat als je boven de 190 zit, je een wandelende, pratende hartaanval bent. Ik heb mensen gehad die dat tegen me zeiden. Een vrouw van 30, haar cholesterolgehalte was 192 en haar dokter zei: “Je moet direct cholesterolverlagende medicijnen gaan gebruiken.”

Wat wordt ons verteld als iemand een hartprobleem heeft?

“Stop met de vetten!”

Waarom wordt ons verteld om met de vetten te stoppen? Vanwege cholesterol. Dus nu zal ik je de waarheid over cholesterol even vertellen. Je lever maakt cholesterol aan en doet dat volgens de eisen van het lichaam. En 80% van het cholesterol dat je lever aanmaakt, is gemaakt van glucose. De overige 20% die de lever aanmaakt, is gemaakt van VET.

Zie je, het is niet de boter OP het brood, het is het brood ONDER de boter dat het probleem is.

Ze hebben de verkeerde man doodgeschoten, zeg ik je.

Er zijn dus 2 hoofdtypen cholesterol; er is HDL (lipo-eiwit met hoge dichtheid) en er is LDL (lipo-eiwit met lage dichtheid). HDL wordt de good guy genoemd, omdat HDL de drager is en overtollig cholesterol terugvoert naar de lever. Daarom wordt het de “good guy” genoemd.  Nu wordt LDL de slechterik genoemd. Maar hier is het ding: ons lichaam maakt niets slechts aan, maakt überhaupt geen stoffen aan die niet goed zijn voor het lichaam.

Welnu, wat is de rol van LDL? LDL repareert en herbouwt. Dat is wat het doet en het doet ook nog iets anders. Het levert namelijk cholesterol aan de HERSENEN. Omdat de hersenen dol zijn op cholesterol. Wist je dat het vetste voedsel ter wereld met het hoogste cholesterolgehalte moedermelk in de eerste levensmaand is? Want dat zich ontwikkelende brein zal zich niet kunnen ontwikkelen zonder de rijke hoeveelheden cholesterol en vet.

Heb je dat gehoord?


Ja, ik heb het gehoord, Barbara.

Maar het punt is, dat cholesterol wordt “bestreden” met zogenaamde “statines”. Daar gaat jaarlijks 20 miljard Euro in om….. Dus er is een doorslaggevende reden om Barbara O’Neill een levensgevaarlijke kwakzalver te noemen en haar van alle kanten te saboteren.

https://www.linkedin.com/pulse/statins-market-size-2023-share-latest-trends-forecast

2 gedachtes over “De Cholesterol Hoax

  1. Goed verhaal waar ik als verhoogd cholesterol en bloeddruk lijer helemaal in mee kan. Heb decennia lang met huisartsen in de clinch gelegen over mijn weigering om statines te slikken. Ook bloeddruk verlagende medicijnen werken niet en zijn slechts goed om de plaatselijke drugsdealer en de farmaceutische industrie die hij vertegenwoordigd te spekken. Uit eigen ervaring blijkt dat verhoogde bloeddruk veroorzaakt wordt omdat iedereen iets van je moet wat jij niet wil. Laat me met rust en mijn bloeddruk is prima. Bij mijn laatste bezoek aan de huisarts heb ik hem verteld dat hij en zijn collega’s niets anders doen dan symptoom bestrijding en niemand beter maken. Hart infarcten worden veroorzaakt door ontstekingen in de aderen, waar zij dus helemaal geen ruk aan doen dan het hierdoor veroorzaakte verhoogde bloeddruk en uiteraard een verhoogd cholesterol de schuld geven. Heb al bijna 5 jaar geen contact meer met hem gehad, wat ook al weer een bloeddruk verlagende werking blijkt te hebben.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie